Menu Sluiten

Microsoft 365 gebruiker aanmaken

Microsoft 365 gebruiker aanmaken

U bent hier:
« ga terug

In dit artikel staat beschreven hoe u een gebruiker onder Microsoft 365 kunt aanmaken.

Als eerste moet er ingelogd worden op het Microsoft 365 admin center. Hoe u dit doet kunt u in het onderstaande artikel lezen:

Inloggen op het Microsoft 365 beheer centrum

Na dat u ingelogd bent kiest u aan de linker kant voor Gebruikers of als u een anderen weergave heeft klik dan op het icoon met het poppetje.

Klik hierna op Actieve gebruikers.

Klik op + Gebruiker toevoegen om een nieuw gebruikersaccount aan te maken.

Er wordt nu een nieuw venster aan de rechterkant geopend waarin u de gegevens van het nieuwe gebruikersaccount kunt invoeren en voorkeuren kunt opgeven voor het versturen van het wachtwoord en of de gebruiker het wachtwoord na de eerste keer inloggen moet aanpassen. Indien u alles heeft ingevuld en de gewenste keuze heeft gemaakt klik dan onderaan op Volgende.

Wij kiezen in dit geval er voor dat de gebruiker het wachtwoord na de eerste keer inloggen moet aanpassen, door de optie Vereisen dat deze gebruiker het wachtwoord wijzigt bij de eerste keer in aanmelden aan te vinken en versturen dit tijdelijke wachtwoord via e-mail naar helpdesk@wincom.nl, door de optie Wachtwoord per e-mail verzenden na voltooiing aan te vinken en het e-mailadres helpdesk@wincom.nl in te vullen.

Vink in het volgende scherm de product licenties aan welke u aan het account wilt koppelen en klik op Doorgaan.

Klik in het volgende scherm op Volgende.

U krijgt nu een overzicht van wat u gekozen en ingevuld heeft. Controleer of alles goed is en klik hierna op Toevoegen voltooien.


Uw gegevens van het account worden nu getoond, noteer deze indien nodig en klik hierna op Sluiten.


U bent nu klaar met het aanmaken van het Microsoft 365 account.