Menu Sluiten

Hoe stel ik een email account in bij Gmail?

Hoe kunnen we helpen?

Hoe stel ik een email account in bij Gmail?

U bent hier:
« ga terug

Soms kan het gemakkelijk zijn om het emailverkeer via Gmail te laten lopen. Gmail heeft de functionaliteit om een bestaand emailaccount toe te voegen aan uw account binnen Gmail. Hoe u dit doet leggen we u in deze handleiding uit. U dient overigens wel eerst een emailaccount bij ons aan te maken, hoe u dat doet leest u in een andere handleiding: E-mail account aanmaken in DirectAdmin


Ga om te beginnen naar https://www.gmail.com/, log hier in met een bestaand Google account.

Stap 1

Zodra u ingelogd bent gaat u naar het tandwiel icoontje rechts bovenaan op de pagina. Er klapt zich in dit geval een menu / dropdown uit welke eruit ziet als in het plaatje hieronder.
Hier klikt u op ‘Alle instellingen bekijken‘.
 

Stap 2

U komt nu op een nieuwe pagina terecht, selecteer boven in het menu “Accounts en import“. Vervolgens krijgt u de mogelijkheid om een eigen e-mail account toe te voegen. Hier klikt u op : “Een e-mailaccount toevoegen“.
 

Stap 3

Er opent nu een nieuw venster, in dit venster geeft u uw email adres op zoals aangemaakt in het DirectAdmin controlepaneel.

Daarna krijgt u de mogelijkheid om de emailgegevens in te geven. Let op dat u dit zorgvuldig doet, anders zal de email niet goed opgehaald kunnen worden. Hieronder een opsomming van hetgeen u moet invoeren:

  • Gebruikersnaam: uw eigen gemaakte emailadres
  • Wachtwoord: Het wachtwoord dat u gekozen heeft bij het aanmaken van het emailadres in DirectAdmin.
  • Bij POP-server voert u in: mail.wincom.nl
  • Bij poort, kies poort: 995
  • Een kopie van opgehaalde berichten achterlaten is optioneel. Indien u dit wil, vinkt u dit aan. Aangezien gmail ze ook bewaard adviseren wij dit uit te laten staan.
  • Altijd een beveiligde SSL verbinding gebruiken moet aan, zodat uw email verkeer volledig geëncrypt is en niet te onderscheppen valt.
  • Binnenkomende berichten labelen is optioneel. Stel u wil dat ze automatisch in een map komen of een bepaald label krijgen, dan kunt u dit aanvinken. Anders mag deze uit blijven staan.
  • Binnenkomende berichten archiveren is ook een keuze en optioneel. Indien aan, slaan ze uw inbox over en komen ze gelijk in een archief waardoor u ze niet ziet, tenzij u er naar zoekt.

Stap 4

Eenmaal alles nagelopen en ingevoerd, klikt u op de knop: “Account toevoegen“.

Let op! Gmail werkt met een POP3 verbinding. Als u wilt dat de email ook bij ons op de mailserver blijft staan, dient u een kopie op de server achter te laten.

Stap 5

U krijgt nu de melding te zien dat het toevoegen geslaagd is. Krijgt u een andere melding te zien dan zijn mogelijk de ingevoerde gegevens onjuist of de betreffende domeinnaam nog niet zo lang geleden gekoppeld aan uw webhosting pakket. Wanneer u ook e-mails wil versturen via Gmail volgt u de volgende stappen.
 

Stap 6

U voert uw naam in waarmee de e-mails verstuurt dienen te worden en klikt op “Volgende stap“.
 

Gmail

Stap 7

Geef bij “SMTP-server” de gegevens in zoals weergegeven staan in de afbeelding hieronder. Selecteer poort 465 en geef weer de inloggegevens van uw email account in. Daarnaast selecteert u”Beveiligde verbinding via SSL“.
 


U krijgt nu een scherm te zien waar u een controlegetal dient over te nemen vanuit uw emailaccount, typ het over en klik op controleren om het toevoegen van uw emailaccount te doen slagen.

Gefeliciteerd! U heeft zojuist uw email account toegevoegd aan Gmail. Mocht u tegen problemen aan lopen dan staat onze helpdesk u graag te woord via de live chat of per ticket. We helpen u graag!