Menu Sluiten

Hoe stel ik een afwezigheidsbericht (auto responder) in?

Hoe stel ik een afwezigheidsbericht (auto responder) in?

U bent hier:
« ga terug

Het kan zijn dat u voor uw email gebruik wilt maken van een zogeheten “Auto Responder” oftewel een automatisch antwoord bericht. Dit kan handig zijn wanneer u bijvoorbeeld voor een periode op vakantie gaat of niet beschikbaar bent. Afzenders krijgen dan automatische een bericht die u vooraf kunt instellen.

Dit kunt u gemakkelijk instellen in DirectAdmin via https://da.wincom.nl:2222

In deze handleiding leggen we uit hoe u dit kunt doen, zodat u binnen enkele minuten een autoreply heeft ingesteld!

Stap 1

Wanneer u ingelogd bent in Direct Admin, staat er onder het kopje “E-mail management” een link genaamd Autoresponders.

Stap 2

Zodra u hier op geklikt heeft komt u op een nieuwe pagina met een overzicht van ingestelde auto responders. Boven de tabel staat de optie Create New Autoresponder. Klik hier op.

Stap 3

Wanneer u hier op klikt komt u op een nieuwe pagina waar u een autoresponder kunt instellen.

Stap 4

Wanneer u alles naar wens heeft ingevuld, klikt u op Create.

Gefeliciteerd! U heeft nu een autoresponder aangemaakt. Deze is nu ook te zien in het overzicht.

Komt u er nou echt niet uit? Maakt u geen zorgen en neem contact op met de helpdesk!