Menu Sluiten

Het stappenplan bij een afsluiting of blokkade van uw website

Hoe kunnen we helpen?

Het stappenplan bij een afsluiting of blokkade van uw website

U bent hier:
« ga terug

Helaas kan het voorkomen dat een website gehackt wordt via een opensource plugin, thema, of CMS (Content Management Systeem) welke niet voorzien is van de laatste updates en daarmee de nieuwste security patches.

Vaak worden er dan vervelende scripts geplaatst waarmee uw website of dienst schade toebrengt aan derden of spam verstuurt waardoor er bij ons meldingen ontvangen kunnen worden met het verzoek de site offline te halen om deze schade te voorkomen. Ook kan het zijn dat onze eigen systemen malware constateren en we om deze schade te voorkomen, de betreffende website of dienst offline moeten halen.

Uiteraard is dit een zeer vervelende situatie die we allemaal niet wensen, maar blijkt de schade die toegebracht kan worden vaak nog erger kan zijn zonder dat u hier direct bewust van bent, waardoor wij genoodzaakt zijn dit te allen tijden te voorkomen.

We hebben daarom een stappenplan gemaakt waarin wij uitleggen hoe wij handelen waardoor u weet wat u kunt doen om deze situatie zo snel mogelijk op te lossen:

Stap 1:

Wij ontvangen een abuse melding of constateren malware of een hack binnen uw dienst of op één van uw websites. We zullen de specifieke websites waar de malware/scripts geconstateerd zijn afsluiten voor de buitenwereld en u hiervan direct op de hoogte brengen middels een e-mail vanuit onze helpdesk.

Stap 2:

De volgende stap is het verwijderen van de malware/scripts en het verbeteren en beveiligen van de dienst of de website(s). U heeft hierbij volledig de keuze om dit zelf te doen, of kunt hierbij terugvallen op onze basicHost opschoonservice waarbij wij ervoor zorgen dat uw dienst of websites weer schoon, veilig en volledig up-to-date zijn waardoor deze zo spoedig mogelijk terug online kunnen.

Mocht u ervoor kiezen dit volledig zelf te doen en heeft u dit naar uw weten succesvol afgerond, dan kunt u reageren op het door ons geopende ticket. Hierin legt u uit dat u uw dienst/alle websites volledig nagelopen heeft en dat deze weer vrij van malware/scripts, spam en ook direct volledig geüpdatet is.

Wij zullen dan na ontvangst van uw bericht de dienst/websites terug online zetten zodat alles weer bereikbaar is voor de buitenwereld. We gaan er vanuit dat u uw website blijft onderhouden en beveiligen, zodat daarmee het probleem niet meer kan terugkeren.

Stap 3:

Het wil wel eens voorkomen nadat u zelfgekozen heeft om de problemen te verhelpen, dat u een en ander over het hoofd gezien heeft of dat de beveiliging waarvan u dacht dat die het probleem zou verhelpen toch niet goed werkte.

Vaak krijgen wij dan een nieuwe abuse melding of constateren we met een nieuwe scan toch nog dat er malware/scripts aanwezig zijn op de dienst of websites. In een dergelijk geval sturen wij u opnieuw een e-mail waarin wij aangeven dat we helaas toch nog iets geconstateerd hebben en daarvoor de specifieke dienst of websites hebben moeten afsluiten.

Ook hier weer heeft u de keuze om het te laten doen door de basicHost opschoonservice of te besluiten het wederom zelf te doen. Indien u ervoor kiest het zelf te doen, loopt u weer de dienst of websites na, zorgt u ervoor dat deze volledig vrij zijn van malware/scripts/spam en dat deze ook volledig geüpdatet is.

Hierna geeft u ons in het aangemaakte ticket aan waarin u de melding van ons gekregen heeft dat u uw dienst/alle websites volledig nagelopen heeft en dat deze weer vrij van malware/scripts, spam en ook direct volledig geüpdatet is.

Wij zullen vervolgens de dienst of websites weer volledig online zetten, erop vertrouwende dat het nu echt door u goed aangepakt is en er geen overlast meer kan ontstaan.

Belangrijk

Een belangrijke notitie hierbij is wel, dat we bij de tweede aanvraag om de dienst of websites terug online te zetten, verwachten dat het ook echt schoonveilig en geüpdatet is.  

Indien wij namelijk wederom een abuse melding krijgen en/of constateren dat dit niet het geval is, dan kunnen we de websites helaas niet meer online zetten voor de buitenwereld tenzij en alleen als er op dat moment alsnog gekozen word om gebruik te maken van de basicHost opschoonservice.

Een andere mogelijkheid is dat wij het pakket in dat geval terugbrengen naar de opleveringsstaat zodat u met een schone en veilige omgeving de websites/dienst opnieuw kunt bouwen en direct kunt zorgen dat deze beveiligd zijn tegen malware en spam.