Email account toevoegen in eerdere versies van Outlook
(Let op! Deze instellingen gelden alleen voor de Basic E-mail abonnementen en niet voor Exchange)
U heeft een eigen webhosting pakket bij WinCOM en wil hier graag een nieuw e-mailadres op aanmaken en vervolgens toevoegen binnen uw email programma Outlook op uw PC. Wij gaan u uitleggen hoe u dit bereikt in enkele stappen. U kunt daarna zelf emails versturen vanuit Outlook en emails ontvangen binnen uw outlook programma.
Aanmaken e-mailadres in Directadmin
Om te beginnen met het toevoegen van uw account in Outlook, is het eerst van belang dat we een e-mail account gaan aanmaken binnen uw Directadmin op uw webhosting pakket. U logt hiervoor in op de Directadmin omgeving welke u na bestellen op de website in uw email heeft gekregen. Eenmaal ingelogd, ziet u een kopje E-Mail Accounts. Hier klikt u op en maakt u vervolgens zelf uw eigen persoonlijke e-mail adres aan. Nadat u dit gedaan heeft, krijgt u een scherm met alle gegevens die u nog nodig heeft in de volgende stappen. Bewaar daarom deze gegevens goed!

Nieuw e-mailadres toevoegen binnen Outlook
Nu we het e-mailadres hebben aangemaakt, gaan we deze toevoegen binnen Outlook. We willen namelijk binnen Outlook al onze e-mails kunnen beheren. We beginnen hier met het klikken op het Accountinstellingen en vervolgens op Nieuw. We starten zo de wizard voor het toevoegen van het e-mailadres binnen Outlook.

Vervolgens, komt u in een wizard voor het toevoegen van uw e-mailadres. Hier laat u de bovenste optie aangevinkt, namelijk: Microsoft exchange, POP3, IMAP, HTTP. U klikt nu op volgende.

Onderaan vinkt u serverinstellingen of extra server typen handmatig configureren aan. Zodra u dit gedaan hebt, klikt u weer op volgende.

U ziet nu een nieuwe pagina van de wizard. Hier laat u de optie Internet e-mail aangevinkt en klikt u vervolgens weer op volgende om naar de volgende stap te gaan.

E-mailadres instellen in outlook
Nu begint het echte configuratie werk. We pakken de gegevens die we gekregen en genoteerd hebben van Directadmin erbij. Hier staan namelijk de gegevens op die we zo moeten gaan invoeren.
- Bij uw naam, mag u vanzelfsprekend uw naam invullen die als afzender dient bij elke email.
- Bij e-mailadres, vult u uw zojuist in Directadmin aangemaakte e-mailadres in.
- Bij server gegevens -> Type account, selecteer IMAP.
- Bij zowel server voor inkomende e-mail en server voor uitgaande e-mail vult u de volgende mailserver in: mail.wincom.nl
- Bij aanmeldinggegevens, vult u e-mailadres nogmaals in. Het wachtwoord wat we eerder hebben ingesteld in Directadmin mag hier als wachtwoord ingesteld worden. Als het goed is, heeft u deze genoteerd in de vorige Stap (Directadmin).
Nu we dit ingevuld hebben, slaan we dit vervolgens goed en wel op. We gaan nu naar het kopje genaamd Meer instellingen, welke u rechts onderin het scherm vind. In dit nieuwe scherm, klikt u op het tabblad server voor uitgaande e-mail instellingen. Hier vinken we vervolgens zoals in het voorbeeld hieronder de bovenste optie aan. Voor de uitgaande e-mail server is namelijk uitgaande SMTP verificatie vereist.

Vervolgens gaat u naar het tabblad geavanceerd en selecteer bij de inkomende en uitgaande e-mail voor de versleutelde verbinding “SSL”. Zoek vervolgens naar het uitgaande e-mail (SMTP) poort invoerveld. Hier vullen we, zoals in het voorbeeld 465 in. U kunt nu onderaan op OK klikken om alles goed op te slaan.

E-mailadres in Outlook testen
Nu we alles goed en wel ingesteld hebben, is het moment om te testen of de e-mail goed werkt. We sluiten hiervoor Outlook af en openen Outlook opnieuw. Het zal nu gaan kijken of er nieuwe e-mails zijn. Zodra u hier geen fouten krijgt, is de e-mail netjes opgehaald en is het gelukt om een nieuw e-mailadres binnen Outlook in te stellen. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw nieuwe e-mailadres. Veel plezier ermee!
