Menu Sluiten

E-mailaccount instellen op iPhone

E-mailaccount instellen op iPhone

U bent hier:
« ga terug

(Let op! Deze instellingen gelden alleen voor de Basic E-mail abonnementen en niet voor Exchange)

In de tijden van het internet en de smartphones is het bijna ondenkbaar om uw email niet op uw telefoon op te kunnen halen. Echter is het natuurlijk wel handig om te weten hoe u uw e-mail account op uw iPhone instelt. Hoe u dit doet leggen wij in deze handleiding maar al te graag uit!

Allereerst dient u een e-mail account in DirectAdmin aan te maken, hoe u dat doet staat beschreven in een andere handleiding.

Ga nadat u een e-mail account heeft aangemaakt naar de instellingen op uw iPhone. Scroll een stukje naar onderen totdat u bij “Mail, Contacten, Agenda” uitkomt. Klik hier vervolgens op Accounts en wachtwoorden.

U ziet nu bovenin eventuele eerdere toegevoegde e-mailaccount. Eronder staat “Nieuwe account” klik daarop om een nieuw account toe te voegen.


Selecteer nu de optie “Anders“.

U zult vervolgens enkele instellingen moeten invoeren voor de inkomende mail.
Selecteer bovenin IMAP en voer de gegevens in zoals in het onderstaande voorbeeld.

Uiteraard vervangt u het email adres met uw eigen email.
Uw gebruikersnaam is altijd uw volledige email adres.

Ook uw uitgaande mailserver dient u te configureren.
De instellingen hiervoor zijn eigenlijk dezelfde als de inkomende mail.

U wilt een verbinding over SSL instellen.
De poort die onze server gebruikt is 465.

Zoals de gegevens staan hieronder in de afbeelding, kunt u deze opslaan en verder gaan.

Wanneer alles goed gegaan is, zou het overzicht van uw instellingen eruit moeten zien zoals in de screenshot hieronder
Daarmee kunt u vanaf nu uw e-mails op uw iPhone ontvangen.


Gefeliciteerd! U heeft uw e-mail account aan uw iPhone toegevoegd. Wanneer u nu de mail app opent ziet u in het overzicht uw nieuwe account staan!