Menu Sluiten

E-mail account toevoegen in Outlook Office 365

Hoe kunnen we helpen?

E-mail account toevoegen in Outlook Office 365

U bent hier:
« ga terug

Sinds een recente update in Outlook Office 365 kan het toevoegen van een email adres voor problemen zorgen. Dit kan gelukkig opgelost worden met een workaround. In deze handleiding leggen we uit hoe u wel een email adres kunt toevoegen, wanneer Outlook onterecht aangeeft dat de gegevens onjuist zijn.

Ga naar Profielen beheren

Allereerst gaat u, bovenin Outlook, naar Bestand. Daar klikt u op Info > Accountinstellingen > Profielen beheren.

Nieuw e-mail account toevoegen

Er komt een venster tevoorschijn, E-mailconfiguratie – Outlook. Klik hier op E-mailaccounts …

Vervolgens kunt u op Nieuw… klikken onder E-mail. Zo kunt u een nieuw email adres aan Outlook toevoegen.


Uw account configureren

Om een email account toe te voegen, moet deze handmatig ingesteld worden.

Kies voor POP of IMAP email account, omdat we een IMAP verbinding gaan instellen.

U dient nu uw login gegevens in te voeren. Stap 1 en 3 moeten vervangen worden met uw eigen gegevens.

Nadat u alle velden heeft ingevuld, ga naar Meer instellingen …
Voor Server voor uitgaande e-mail (SMTP) is ook verificatie vereist. Dit moet dus aangevinkt worden.

Tot slot zet u onder Geavanceerd voor zowel inkomende als uitgaande mail SSL/TLS aan.
Voor inkomende mail moet als poort 993 ingesteld worden. De uitgaande mail gaat over 465.

Bevestig deze gegevens om uw account op te slaan.

Er wordt nu een test uitgevoerd om de werkzaamheid van zowel de IMAP als SMTP server te controleren.
Dit zou nu zonder problemen moeten verlopen.

Komt u er nu toch niet uit, dan kunt u onze support vragen om u verder te helpen.