Menu Sluiten

E-mail account aanmaken in DirectAdmin

U bent hier:
« ga terug

(Let op! Deze instellingen gelden alleen voor de Basic E-mail abonnementen en niet voor Exchange)

Voordat u gebruik kunt maken van een e-mailadres met uw eigen domein, is het cruciaal dat we eerst een e-mailaccount gaan aanmaken binnen de DirectAdmin omgeving van uw webhosting pakket. U logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan u de inloggegevens na bestelling per mail heeft ontvangen. Zodra u bent ingelogd, ziet u een kopje E-Mail Accounts.

Hier klikt u op, gevolgd door het linkje ”Create mail account”. U krijgt nu een scherm te zien waar u zelf de gebruikersnaam en het wachtwoord van uw eigen persoonlijke e-mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kunt u een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld. Klik nadat u alles naar wens hebt ingevoerd, op “Create”.

Nadat u dit heeft gedaan, krijgt u een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heeft u nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient. Handleidingen over hoe u dat doet zijn te vinden bij de FAQ onder het kopje “Webhosting”. We raden onze klanten aan om voor de SMTP en POP3 mailserver de volgende gegevens te gebruiken: Email instellingen IMAP – POP3 – SMTP.

Gefeliciteerd! U heeft zojuist een e-mailaccount aangemaakt in DirectAdmin. Mocht u tegen problemen aan lopen dan staat onze helpdesk u graag te woord per ticket. We helpen u graag!