Menu Sluiten

Agenda delen in OWA

U bent hier:
« ga terug

Hosted Exchange gebruikers kunnen hun agenda direct via OWA delen.

Eigendomsrechten kunnen alleen worden toegevoegd aan de agenda via een Outlook e-mailaccount. Stel daarvoor uw exchange account in uw Outlook in.

Voor de gebruiker die de agenda deelt (eerste gebruiker)

In dit voorbeeld wordt de agenda gedeeld van het info@wincom.nl account met helpdesk@wincom.nl

Ga naar het blauwe menu in de linkerbovenhoek en selecteer “Agenda“.  

Zodra u in de agenda interface bent, klik aan de linkerkant met de rechtermuisknop op de hoofdagenda. In ons voorbeeld is dit de eerste agenda in het lijst.
Klik daarna op “Agenda delen“. 

Vul in het veld ‘Delen met:‘ het e-mailadres in van de gebruiker waarmee u uw agenda wilt delen.
Zodra de gebruiker is toegevoegd, kunt u de machtigingen selecteren die u wenst te geven.

Om uw verzoek om de agenda te delen te bevestigen, klik op “Verzenden“.

Voor de gebruiker die de gedeelde agenda ontvangt

Haal de gedeelde agenda op via de bevestigingsmail

Meld u aan bij OWA. U ziet een email in uw inbox van de gebruiker die zijn/haar agenda met u heeft gedeeld. Druk op de knop Accepteren om toegang te krijgen tot de gedeelde agenda.

Bekijk de gedeelde agenda via OWA

Vanaf de menu “Agenda” is de gedeelde agenda nu beschikbaar in uw OWA-interface onder “Andere agenda’s“.

In ons voorbeeld kan helpdesk@wincom.nl account de agenda van info@wincom.nl zien en bewerken (hangt van de rechten af die we hebben gegeven).

Wilt u ook weten hoe u gedeelde postvakken kunt toevoegen in OWA? Klik hier voor de handleiding.