Menu Sluiten

AD Sync Tool voor Hosted Exchange

AD Sync Tool voor Hosted Exchange

U bent hier:
« ga terug

Samenvatting

De AD Sync Tool biedt u een manier om uw lokale Active Directory Domain Controller gesynchroniseerd te houden met onze Hosted Exchange-omgeving.

Met de AD Sync Tool kunt u gebruikerskenmerken synchroniseren, zoals voornaam, achternaam, adres en zelfs wachtwoorden.

API key aanvragen

Allereerst dient u een API-key aan te vragen voor uw Hosted Exchange organisatie. U kunt een API-key aanvragen door een ticket aan te maken via deze link of een mail te sturen naar: helpdesk@wincom.nl.

Stuur de volgende gegevens mee met uw aanvraag:

  • IP-adressen: Stuur uw publieke IP mee van uw lokale AD domeincontroller. Als u meerdere IP’s heeft stuurt u alle IP’s mee.
  • Admin e-mail adres: Een e-mail adres waarop u de meldingen over synchronisatieproblemen wilt ontvangen.

Na uw aanvraag krijgt u binnen 2 werkdagen uw API-key via e-mail binnen.

Bereid de Domeincontroller voor

Om ADSync te implementeren, moet u eerst de domeincontroller voorbereiden. Hieronder wordt uitgelegd hoe u dit kunt doen:

  • Zorg ervoor dat de policy “Passwords must meet complexity requirements” is ingeschakeld in Groepsbeleid.
  • Zorg ervoor dat het veld “E-mail” in de Active Directory-gebruiker(s) is ingevuld. Hiermee bindt ADSync de gebruikers uit AD met ons platform.
  • Let op! De ADSync Tool moet worden geïnstalleerd op elke domeincontroller. Indien u meerdere domeincontrollers heeft dient u deze stap te herhalen op alle domeincontrollers.

Installeren van de ADSync Tool

  • Om het installatiebestand te downloaden logt u in uw klantenpaneel.
  • Ga vervolgens in het menu naar Producten » Mijn producten.
  • Klik achter Hosted Exchange op Beheer product.
  • Klik in het rechtermenu op Downloads.
  • Klik nu op CloudPanel ADSync Service. Waarna het bestand wordt gedownload.
  • Open het bestand op uw domeincontroller. Het installatiescherm zal openen.
  • Klik Next, er verschijnt nu een scherm met een aantal velden, vul de velden als volgt in:
    • CloudPanel Base URL: https://exchange.wincom.nl/cloudpanel
    • Company Code: Dit kunt u vinden in de adresbalk wanneer u op de Cloudpanel ingelogd bent.
    • CloudPanel API Key: Deze key heeft u in de eerdere stappen gekregen van de support afdeling. Zie voorbeeld hieronder
    • Logging Level: Dit kunt u standaard op Errors Only laten. Mits u veel meer wilt loggen of een onderzoek wilt doen kunt u dit aanpassen.
Voorbeeld:
https://exchange.wincom.nl/CloudPanel/company/XXX/overview
De XXX is uw company code.
  • Nadat u alles heeft ingevuld klikt u op Next en vervolgens op Install

Probleemoplossing

Sync werkt niet:
Het kan zijn dat de CloudPanel Sync Service wordt gestopt. Het wordt aanbevolen om uw RMM-software te gebruiken om te controleren of de CloudPanel Sync-service actief blijft. Als de service stopt, worden de gegevens niet tussen omgevingen gesynchroniseerd

Foutenlogboeken:
De synchronisatieservice op de domeincontroller legt fouten vast in de event viewer en wijzigingen die in CloudPanel worden aangebracht, worden gelogd in de audittrail die u kunt bekijken op de overzichtspagina van uw cloudpanel account.

Wachtwoorden worden niet vastgelegd:
Als u een probleem ondervindt met het niet werken van het wachtwoordfilter, moet u mogelijk controleren of de DLL daadwerkelijk in het systeem is geladen na het opnieuw opstarten. Om te controleren of de DLL is geladen, gaat u als volgt te werk:

  • Ga naar start en type in Systeeminformatie en klik het open.
  • Ga vervolgens onder Software Environment naar Loaded Modules en controleer of “pwdsyncfilter” in de lijst staat.
  • Staat “pwdsyncfilter” er niet bij? Verwijder en installeer de Ad Sync Tool opnieuw op de desbetreffende domeincontroller.