Menu Sluiten

Aan de slag met Microsoft 365

Hoe kunnen we helpen?

U bent hier:
« ga terug

Heeft u Premium Support? Dan kunnen we u ook middels Installatieservice ontzorgen. Mocht u gebruik willen maken van onze Installatieservice, neem dan contact met ons op. U kunt onze contact gegevens hier vinden.

In dit artikel staat beschreven hoe u aan de slag gaat met Microsoft 365. Ook wordt in dit artikel uitgelegd hoe u een gebruiker aanmaakt en een domeinnaam toevoegt aan Microsoft 365.

Inloggen op Microsoft Admin Portal

Log in op de Microsoft Admin Portal met de inloggegevens die u in de welkomstmail heeft ontvangen. Dit doet u als volgt.

Vul de gebruikersnaam in van uw Microsoft 365 beheer account in en klik op Volgende.

U krijgt nu een vraag voor het invullen van uw wachtwoord. Vul hier het wachtwoord van het Microsoft 365 beheer account in en klik op Aanmelden.

Een domein toevoegen

In de onderstaande stappen staat beschreven hoe u een domeinnaam kunt toevoegen binnen de Microsoft Admin Portal.
Op de Admin center pagina klikt u aan de linker kant op Alles weergeven

Klik vervolgens aan de linker kant op Instellingen.

Kies hierna aan de linkerkant onder Instellingen voor Domeinen.

Klik bovenin de nieuwe pagina op + Domein toevoegen.

In het volgende scherm vult u de domeinnaam in die u wilt toevoegen aan Microsoft 365. Klik daarna op Dit domein gebruiken.

Vervolgens dient u een TXT-record toe te voegen in de DNS van uw domein. In dit artikel staat beschreven hoe u een DNS-record kunt toevoegen. Als u het TXT-record heeft toegevoegd aan het DNS klikt u op Verifiëren. Vervolgens zal Microsoft 365 de domeinnaam verifiëren.

In deze stap wordt het DNS ingesteld voor het gebruik van Microsoft 365. De installatie vraagt u of u zelf de DNS wilt instellen of dit wilt laten doen. Aangezien u een bestaand domein heeft geverifieerd selecteert u hier Uw eigen DNS-records toevoegen en u klikt vervolgens op Doorgaan. Krijgt u geen keuze optie, klik dan ook op Doorgaan.

U krijgt nu een pagina in beeld waarop u kunt kiezen welke diensten u wilt koppelen. Vink hier de gewenste diensten aan. Als u Microsoft Teams en/of Intune en Mobiel beheer wilt gebruiken, kunt u op Geanvanceerde opties klikken waarna u deze diensten ook als optie krijgt om aan te vinken.

Na dat u de gewenste diensten aangevinkt heeft, komt er een overzicht naar voren met de DNS-records welke voor deze diensten toegevoegd moeten worden onder de DNS van uw domein. In dit artikel staat beschreven hoe u een DNS-record kunt toevoegen in uw domein.

Indien u alle DNS-records heeft verwerkt klikt u op Doorgaan. Microsoft 365 zal vervolgens de DNS-records controleren.

Indien alle DNS-records goed zijn ingesteld zijn, zie je de onderstaande melding. Klik vervolgens onderaan deze pagina op de knop Gereed.

Het domein is nu toegevoegd.

Een gebruiker aanmaken

In de onderstaande stappen staat beschreven hoe u een nieuw gebruikersaccount kunt aanmaken binnen de Microsoft Admin Portal

Indien u ingelogd bent op de Microsoft Admin Portal, dan klikt u aan de linkerkant op Gebruikers of als u een anderen weergave heeft klik dan op het icoon met het poppetje.

Klik hierna op Actieve gebruikers.

Klik op + Gebruiker toevoegen om een nieuw gebruikersaccount aan te maken.

Er wordt nu een nieuw venster aan de rechterkant geopend waarin u de gegevens van het nieuwe gebruikersaccount kunt invoeren en voorkeuren kunt opgeven voor het versturen van het wachtwoord en of de gebruiker het wachtwoord na de eerste keer inloggen moet aanpassen. Indien u alles heeft ingevuld en de gewenste keuze heeft gemaakt klik dan onderaan op Volgende.

Wij kiezen in dit geval er voor dat de gebruiker het wachtwoord na de eerste keer inloggen moet aanpassen, door de optie Vereisen dat deze gebruiker het wachtwoord wijzigt bij de eerste keer in aanmelden aan te vinken en versturen dit tijdelijke wachtwoord via e-mail naar helpdesk@wincom.nl, door de optie Wachtwoord per e-mail verzenden na voltooiing aan te vinken en het e-mailadres helpdesk@wincom.nl in te vullen.

Vink in het volgende scherm de product licenties aan welke u aan het account wilt koppelen en klik op Doorgaan.

Klik in het volgende scherm op Volgende.

U krijgt nu een overzicht van wat u gekozen en ingevuld heeft. Controleer of alles goed is en klik hierna op Toevoegen voltooien.


Uw gegevens van het account worden nu getoond, noteer deze indien nodig en klik hierna op Sluiten.


U bent nu klaar met het aanmaken van het Microsoft 365 account.